13 september 2010

Champions League premiär!

Det börjar dra ihop sig. Premiären i Champions League är bara en dag bort vilket börjar kännas i maggropen!

Werder Bremen på bortaplan blir naturligtvis ingen enkel uppgift, men nog har vi chansen.

Att Luca Modric kan spela känns naturligtvis enormt bra och jag hoppas verkligen att vi får se en mittfältstrio bestående av Huddlestone, Modric och Van der Vaart.

Den trio kan bli tungan på vår Champions League våg, det är jag helt övertygad om.

Och med Ledley King bredvid William Gallas är inte jag orolig, även om fransmannen inte direkt såg ut att vara i matchform mot WBA.

Enda dilemmat är just nu anfallspositionen. Lär väl bli Peter Crouch i den här matchen med tanke på Defoes skada och det tror jag är det rätta valet. Den gänglige blir extra viktig med sin CL-rutin.

Annars får vi nog hoppas att Roman Pavlyuchenko kommer in i ett av sina målstim igen... något jag är ganska övertygad om att han kommer göra snart.

**********

Det oavgjorda resultatet mot WBA var förstås inte vad man hade hoppats på men jag tror inte att man ska dra för stora växlar av den matchen. Dessutom är det viktigt att få med sig poäng på bortaplan även när man spelar dåligt.

Vi saknade trots allt Dawson och Defoe och spelande med två debutanter (om än meriterade). Men det tar tid att spela in två nya spelare oavsett hur bra de är och när Modric gick ut tappade vi spelet.

Då var ju förlusten mot Wigan desto mer oroande.

Ge Gallas och Van der Vaart ett par matcher till så tror jag att lagets slagstyrka kommer öka markant. Med våra båda bolltrollare på mitten understödda av Hudds kommer vi kunna föra matcher på ett lite annorlunda sätt än tidigare.

Och då kommer målen att börja trilla in...

**********


Min startelva mot Werder Bremen:

Cudicini - Corluka, Gallas, King, BAE - Huddlestone - Lennon, Van der Vaart, Modric, Bale - Crouch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar