11 februari 2010

Redknapp når inte längre än så här!

Efter en riktigt usel insats börjar jag bli ganska övertygad om att fjärdeplatsen är körd. Dessutom börjar jag allt mer tvivla på att Harry Redknapp kan ta oss längre än så här.

Valet att starta med Jermaine Jenas visade sig vara helt fel, mittfältaren var helt jävla usel under den halvlek han spelade och trots att Wilson Palacios ersatte i paus var skadan redan skedd.

Younes Kaboul är ingen högerback för Spurs. Ytterligare en spelare, som Dawson, som hellre lyfter längre bollar än låter rätt spelare sköta uppspel. Fel spelare på fel plats.

Men mest oroande är anfallarna. Defoe är så ojämn och vad gör det om han smäller in 5 mål mot Wigan när han inte ens är nära när vi behöver målen som mest.

Crouch vet ni vad jag tycker om, medan Gudjohnsen förstås inte kan bedömas efter en match. Ge Roman Pavlyuchenko chansen mot Wigan!

Visst saknas Lennon i en match som denna... men man ska ju kunna kräva mer än så!

8-7-7

Så ser tabellraden ut om man räknar bort den hysteriska starten på ligan. Känns mer som ett mittenlag. Vi har haft otaliga chanser att koppla greppet om fjäreplatsen och nu är jag rädd att framförallt City skaffar sig ett onitagligt försprång.

Mycket besvikelse förstås en sån här kväll. Men faktum kvarstår, jag är mycket tveksam till att Redknapp är rätt man för Spurs. Spelet flyter inte som det borde, och anfallsspelarna ser ganska vilsna ut i sina roller (eller brist på dessa).

Jag tror att Harry är en utmärkt manager när det gäller att strukturera en defensiv, men de stora bristerna verkar helt klart ligga i hans förmåga att skapa en genomtänkt offensiv! Det räcker till en femte/sjätteplats, inte mer!

Positivt i alla fall att Liverpool inte vann, även om det sved av andra skäl!

3 kommentarer:

  1. har sagt de förr, när lennon e borta blir spurs spel oerhört mycket sämre, all fart o fläkt e som bortblåst... mot villa spelade vi dock helt ok o hade en hel del oflyt som spurs brukar ha, men igår.... va ska man säga? så oerhört dåligt så man inte tror de e sant. O Jenas va har de tagit åt honom, så oerhört dålig, pinsamt, sälj honom.. om nån vill ha honom vill säga

    SvaraRadera
  2. Håller med fullständigt... Tyvärr visste man ju sedan länge att det centrala mittfältet är för tunt. Det funkar med Huddlsetone (som jag faktiskt tycker har lyft sig ordentligt under säsongen) och Palacios på planen samtidigt. Men det finns inga alternativ!

    SvaraRadera
  3. Är inget Spurs-fan riktigt (fast jag diggar Pavluychenko haha), men jag hoppas verkligen att 4e-platsen blir er! ^^

    SvaraRadera