10 mars 2009

Att koka soppa på en spik...

"I don't want to jinx myself, but that's my aim, We've 10 games left and I would be delighted if I was involved in all of them"

Uttalandet kom från Ledley King häromdagen efter matchen mot Sunderland. Det visar en intressant aspekt som jag verkligen förundras över - mediernas förmåga att skapa nyheter av ingenting.

Missförstå mig inte nu, att Ledley King siktar på att spela resterande matcher i ligan är så klart glädjande.

Men är detta egentligen en nyhet att skriva långa artiklar och nyheter om. Och de existerar, kolla newsnow!

Det tro sjutton att King siktar på att spela så många matcher som möjligt, och för den delen säger ju King inte mer än att han hoppas att han ska kunna spela, inte att han kommer att spela.


Hur som helst, mitt syfte är inte att såga medierna. Nej istället tycker jag bara att det är intressant att se hur ett litet utalande kan spinnas vidare på och tänk hur många arbetstimmar som ligger bakom alla rapporteringar och texter i och utanför England som Ledleys korta förhoppning genererar! Samtidigt visar det ju också hur mycket makt medierna har...


Dock, ingen blir gladare än jag om King spelar resterande tio matcher!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar