2 mars 2009

Knip igen, Harry!

Bara två dagar till det ytterst viktiga mötet med Middlesbrough, men idag går tankarna mest kring vår frispråkige manager. När jag av en vän, Arsenalsupporter till råga på allt, en mörk kväll i höstas fick höra att Harry Redknapp hade tagit över efter Ramos var det för mig bland det sämsta som kunde hända. Så här några månader senare, trots uppryckningen i ligaspelet, håller jag utan tvivel fast vid åsikten att Harry Redknapp är helt fel för Tottenham Hotspur. Och hans uttalanden under sin tid som manager för Spurs har bara bidragit till att förstärka den käslan.

I min värld försvarar en manager sina spelare i alla väder, och han kritiserar absolut inte dem utåt genom att mata pressen med citat om sina tvivel på spelare och deras förmåga. Harry snackar om avsaknaden av karaktärsspelare, vilket iofs är sant, men vi saknar också en manager med karaktär!

De uttalandena börjar bli många nu, och med ligacupfinalen färskt i minnet kan man ju undra om Redknapp verkligen vill vara manager för klubben. Jag kan bli så jävla trött på en manager som klagar vitt och brett och bristerna i sitt lag, speciellt när managern själv inte direkt tillhör de bättre i Europa, eller England för den delen.

Nej, det är dags att rannsaka sig själv Harry! Visst har han rätt i sina åsikter om spelartruppen. Precis lika uppgiven som han själv uppenbarligen var inför straffarna igår, precis så kände jag och många med mig. Men en managers uppgift är fan ta mig inte att beklaga sig i pressen, en manager ska ta ansvar och stå upp för laget, annars kommer det aldrig att skapas någon form av vinnarkultur i Spurs. Och jag är helt överygad om att så aldrig kommer ske under Harry Redknapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar